designed by dimitra chounta©

Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012

Εργασίες στις νέες κυψέλες - Παραφίνη - Παραφινιέρα

Φέτος είπα να αυξήσω τα μελισσάκια μου και απο 10 να τα κάνω 20.Έκανα λοιπόν το ταξιδάκι μου μέχρι την Χαλκίδα (κυψέλες Αλεξανδρής) και αφού έφερα τις νέες μου κυψελίτσες ,ξεκίνησα την προετοιμασία τους.

Στοκάρισμα - τρίψιμο 


Το  στοκάρισμα γίνεται με ένα μείγμα ξυλόκολλας και πριονιδιού. Με αυτό το μείγμα στοκάρουμε τις  τρύπες από τις πρόκες, τα ανοίγματα - σκασίματα που πιθανών να υπάρχουν και γενικά σημεία που μπορεί να εισχωρήσει υγρασία και να μας σαπίσει το ξύλο.
Πριονίδι ζήτησα και μου έδωσε ο Αλεξανδρής από το τριβείο του γιατί είναι το πιο ψιλό που υπάρχει.
Φτιάχνουμε μικρή ποσότητα στόκου για να μην μας στεγνώνει , με πυκνότητα τέτοια ώστε να μπορούμε να τον δουλέψουμε με την σπάτουλα .
Αφού στεγνώσει ο στόκος (εγώ τον αφήνω 24 ώρες) τρίβουμε τα στοκαρισμένα σημεία αλλά και όλη την ξυλεία με ένα 100αρι γυαλόχαρτο.

Πυροσφράγισμα 

Στο εμπόριο κυκλοφορούν διάφορες πυροσφραγίδες.Εγώ διάλεξα μία με διπλό μπέκ για πιο γρήγορο ζέσταμα και καλύτερη απόδοση, αλλά και αυτές με το μονό μπέκ δεν έχουν κανένα πρόβλημα,

Την συνέδεσα με φιάλη προπανίου μέσω ενός ρυθμιστή υψηλής πιέσεως

και πυροσφράγισα τις κυψέλες μου.

Βάψιμο


Για το βάψιμο χρησιμοποίησα βερνίκι εμποτισμού ΝΕΡΟΥ στα κλασικά χρώματα που χρησιμοποιώ Πράσινο , Μπλέ, Δρυς

Παραφινάρισμα


Σε αυτό το σημείο θέλω να ευχαριστήσω τον φίλο Μιχάλη  Ταγκαλίδη για την κατασκευή της παραφινιέρας.

Κατ' αρχήν πήρα την παραφίνη (5603 απο Χιώτάκη) με πιστοποίηση καταλληλότητας για τρόφιμα (2,22€ το κιλό)

και την έσπασα σε κομμάτια

έριξα τα 30 κιλά στην παραφινιέρα και τα έλιωσα

Έβαλα το εσωτερικό κουτί και συνέχισα να βάζω κομάτια μέχρι να φτάσει η παραφίνη μέχρι το ύψος που ήθελα.

Μόλις η θερμοκρασία έφτασε στούς 160-165 βαθμούς ξεκίνησα τον εμβαπτισμό (για 5 λεπτά), πρώτα των πατωμάτων
και εν συνεχεία των καπακιών και των βάσεων


για 10 διώροφες κυψέλες , η διαδικασία κράτησε 4 ώρες οι οποίες περάσανε ευχάριστα με την βοήθεια του γιου μου Μιχάλη !!



16 σχόλια:

  1. Μπράβο ρε Κώστα, γεια στα χέρια σου. Προσοχή με τις παραφίνες που είσαι άρχοντας.

    κι εγώ απο Αλεξανδρή αγοράζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νά είσαι καλά συνονόματε! Η παραφινιέρα μου στην διάθεσή σου!

      Διαγραφή
  2. http://www.youtube.com/watch?v=zWSIZxQWoY8&list=UUxQ5ub4Ck4WsheKvOh-E-dQ&index=1&feature=plcp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπερα Κωστα, τις κυψελες τις εβαψες πριν ή μετα το βούτηγμα; Διοτι στο βιντεο δειχνουν να μην εχουν βαφτει. Κρατανε το χρωμα τους οταν τις βουτηξουμε στην παραφινη Να σε καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τις. βάφω πριν την παραφίνη. Μετά το παραφινάρισμα το χρώμα ανοίγει ένα τόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα Κώστα. Λέω και γω να ετοιμάσω την δική μου παραφινιερα. Με τι μπογιά το βάφεις; Κάποιος που χρησιμοποιεί χρόνια τώρα αυτή την μέθοδο μου είπε ότι βάφει με πλαστικό και ένα χέρι μόνο. Και μετά τα παραφινάρει. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως γράφω και πιο πάνω....χρησιμοποιώ βερνίκι εμποτισμού ΝΕΡΟΥ . Το πλαστικό εμποδίζει την παραφίνη να ποτίσει το ξύλο,

      Διαγραφή
  6. καλη δουλεια κωστα...απλα το θερμομετρακι να το τοποθετεις κοντα στην παραφινη γιατι εκει που το εχεις βαλει εχει αποκλιση ειναι ψηλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κωστα γεια σου με λένε Νίκο και είμαι από Καστοριά. Θέλω να μου πεις της κυψέλες πρώτα βάζεις συνδετήρες και μετά της βράζεις? Και αν όχι με τις παλιές τι κάνεις πριν τις βάλεις στην παραφίνη θα βγάλεις τους συνδετήρες? Και τέλος πότε τις βάφεις πριν η μετά? Περιμένω απάντηση σε ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Νίκο απο την όμορφη Καστοριά.
      Τις καινούριες πρώτα τις βάφω μετά τις παραφινάρω και στο τέλος βάζω συνδετήρες .
      Τίς παλιές (στο φρεσκάρισμα) τις παραφινάρω όπως είναι (χωρίς να βγάλω συνδετήρες)

      Διαγραφή
    2. ΓΙΩΡΓΟ ο Νίκος από Καστοριά είμαι πάλι. Το βράσιμο στην παραφίνη λίγο αποτυχία, την παραφίνη την πήρα από τον Χιωτάκη έβρασα τις κυψέλες για πέντε λεπτά στους 160 βαθμούς ως εδώ καλά, επειδή όμως τις κυψέλες τις βάφω πάντα άσπρες τους το είπα και μου έστειλαν 250 γραμμάρια ειδικό χρώμα για να το ανακατέψω καλά με την παραφίνη και με το βράσιμο θα γίνουν άσπρες, περιττό να σου πω ότι όπως τις έβαλα έτσι βγήκαν. Τελικά τις έβαψα εκ' των υστέρων άσπρες, αυτό πού παρατηρώ όμως μετά από τόσες μέρες σε μια δοκιμή που έκανα σε ένα πάτωμα το έβαλα για ένα λεπτό στην παραφίνη στους 160 βαθμούς και το χρώμα φεύγει. Οπότε βλέπω ότι αν κάποτε θέλω να τις ξαναβράζω στην το χρώμα θα φύγει γιατί απ' ότι βλέπω πάνω στην παραφίνη δεν πιάνει χρώμα.
      Τώρα και με τις παλιές κυψέλες τι κάνουμε? Τις έχω βαμμένες με άσπρο μίνιο αν τις βάλω στην παραφίνη φοβάμαι μην αρχίσει να φεύγει και και από αυτές το χρώμα. Αν έχεις καμιά ιδέα θα με βοηθούσες πολύ.

      Διαγραφή
    3. Νίκο στην παραπάνω ανάρτηση αναφέρω λεπτομερώς τι ακριβώς έκανα και εξακολουθώ να κάνω στις κυψέλες μου και είμαι πολύ ευχαριστημένος απο το αποτέλεσμα.Σε κυψέλες που είχα παραφινάρει και τις ξαναβούτηξα φέτος για απολύμανση, το χρώμα εμποτισμού νερού παρέμεινε σταθερό. Τα υλικά που έχεις χρησιμοποιήσει (μίνιο,χρώμα παραφίνης , κ.λ.π.) δεν τα έχω δουλέψει και δεν έχω άποψη.

      Διαγραφή
  8. ΝΙΚΟΣ,Απο,Γαλαξιδι,συγνωμη,για,τα,κοματα,προβλημα,στο,πληκτρολογιο,συγχαρητηρια,σε,ολους,για,τις,πληροφοριες,περι,παραφινιαρισματος,και,βαψιματος.Θα,ηθελα,να,βοηθησω,και,εγω,βασει,αυτων,που,εχω,διαβαση,και,απο,την,μικρη,εμπηρια,τη,παραφινιερα,μου.Συμωνα,με,το,Νεοζηλανδο,που,ανακαλιψε,το,παραφινιαρισμα,των,κυψελων,Ο,φτωχουλης,εχει,μονο,27000,μελισσια.Το,βαψιμο,γινεται,με,λαδομπογια,αραιωμενη,μονο,με,ΒΕΝΖΙΝΗ.Οχι,νευτι,η,αλλα,διαλυτηκα.Τωρα,απο,τη,δικη,μου,εμπηρια.Καλο,θα,ηταν,να,δουλευουμε,σε,ζεστο,περιβαλον,για,να,στραγγιζουν,καλα,οι,κυψελες.Αν,θελετε,βαψιμο,εχαιτε,μερικα,παλιοπανα,και,σκουπιστε,αμεσως,εξωτερικα,κυψελες,καπακια,πατωματα.Ετσι,δεν,θα,εχει,χονδρο,φιλμ,παραφινης,απεξω.Βαφονται,ζεστα,η,κρυα.Τα,ζεστα,ξυλα,ρουφουν,καλητερα,το,χρωμα.Η,β
    ενζινη,λιωνη,την,παραφινη,και,ενσωματωνεται,καλητερα,το, χρωμα,στο,ξυλο.Αν,δε,σκουπισουμε,απεξω,μενει,ψιλο,φιλμ,παραφινης.Το,χρωμα,μεν,θα,πιαση,αλλα,με,το,παραμικρο,κτηπημα,θα,φυγη,μαζι,με,το,φιλμ,παραφινης.Ευχομαι,σε,ολους,καλες,σοδιες,και,καλοπουλητα,ολα,τα,προιοντα,που,ο,καθενασς,παραγει..
















    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραία ανάρτηση Κώστα νασαι καλα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπερα, παραφινάρισα σήμερα τις κυψέλες μου αλλά σε κάποια σημεία που είχα στοκάρει με κόλλα και πριονίδι φούσκωσαν μετά το βράσιμο. Για ποιό λόγο γνωρίζετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν το γνωρίζω , δεν μου έχει συμβεί.....υπάρχει πιθανότητα να μην είχε στεγνώσει πολύ καλα το στοκάρισμα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή